Jenny

Idag fyller min finfina vän Jenny äntligen 18 år!
Jenny är en sån genuint bra person som aldrig vill vara till besvär för någon. Hon är den som alltid är mest taggad på fest och som alltid gör mest galna saker. Man skulle kunna beskriva Jenny som väldigt svensk, något som vi alltid skojretar henne för. Hon bor i radhus, åker på husvagnsemester, har en Volvo och kan de flesta svenska dansbandssångerna (haha). Men det sista är nog mest för att hon dansat bugg och lindy hop ända sen hon var liten. Förra hösten kom hon trea i EM i Tyskland men eftersom hon aldrig berättar själv hur bra tävlingarna går (för att hon hatar att prata om dansen och hennes framgångar) så måste man alltid fråga henne. Hon berättar aldrig heller när hon är arg eller ledsen, hon håller det mest inne eftersom hon inte vill lägga sina problem på andra.
Jenny är nog den som blir mest tävlingsinriktad när vi spelar spel och det kan även sluta med ett litet fusk här och där haha. Hon är den som skrattar mest åt Sunes Sommar och ser hellre Prison Break eller Beck istället för Top Model och Desperate Housewives. 

Jag har aldrig gått i samma klass som dig (även fast det känns som det), det var Jenice som introducerade dig för oss. Jag minns hur konstigt jag tyckte att det kändes när Jenice ringde och frågade om du fick följa med till min sommarstuga sommaren 2008, för jag visste bara vem du var men kände dig inte alls. Men dom tre dagarna var nog dom finaste på den sommaren. Vi nakenbadade, flöt omkring på luftbåtarna, spelade spel mitt i natten, tävlade om vem som kunde kissa längst och vi hade hela tiden så himla mycket att prata om.
Det var den sommaren som du, jag, Jenice och Elsa växte fram.

Jag vet hur mycket du längtat till den här dagen, och jag med, och nu är den här. Äntligen behöver du inte tänka på vart du ska när vi far på Hotellet - du får komma med nu! Grattis på födelsedagen och grattis till körkortet!!!
2008 - 2011 ♥.
Förresten, om jag nu ska sjunga på ditt bröllop så ska du dansa på mitt. Hehe.

Kommentarer
Postat av: dansbandslovern ;)

Men åh gud Mimmie så himla otroligt fint skrivit! blir ju alldeles rörd samtidigt som jag skrattar lite tyst för mig själv;) Tack så hemkst mycket! hoppas du kommer hem till helgen så ska jag bju på gofika :D puss på dig min underbara vän <3

2011-10-11 @ 01:36:28
Postat av: Anonym

al right! där har vi en deal! du sjunger jag dansar ;)

2011-10-11 @ 01:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0