Söt kommentar

Igår när jag skrev det här inlägget så fick jag ett ganska sött svar från Elsa.


Och hon har rätt, vintern känns ändå rätt så bra om man tänker på alla roliga saker som vi brukar göra. Jag tänkte berätta lite om några av dem:

♦ Varje jul lyssnar vi på Kopparbergs Tomterock. Min mamma är ingen sån här typisk "Juuuuul, juuul, strååålandee juuul"-älskare. Min mamma gillar lite mer fart och fläkt så de enda låtarna vi lyssnar på på julen är "En viiit HD. Tomten kommer påååå HD! En viiiit HD, hosiannaaa daaavidsson!". Helt sjukt att jag får julkänslor när jag lyssnar på den där låten...

♦ Varje tredje fredag i December äter jag och Elsa hemmagjord pizza hos mig. Det började för några år sedan och sen året därpå så åt vi pizza hos mig på precis samma datum, så nu är det en tradition.

♦ Som hon skrev så älskar vi att åka upp och ner i liften för att busa med dom andra som vi är där med, för att sedan gömma oss i skogen och hoppa fram framför dom. Vid det laget är de redan lite arga på oss för att vi bara försvinner men vi tycker att det är kul, hehehe..


Januari 2010

♦ Vi är väldigt dåliga på att köra skoter men vi älskar det. Därför brukar vi låna pappas värstingskoter och köra med den i skogen, sedan fastnar vi och råkar alltid slå av skotern, fastän vi inte får igång den själv. Jag menar, två blonda tjejer som kör skoter i skogen, det kan ju aldrig sluta bra?! ;)

Jag ska kanske försöka förklara vad söndagsångestreflexen är.
Det var Elsa som kom på det en söndag i vintras när vi blev sådär konstiga som vi blir när vi får reflexen. Då blir vi som barn, (läs ovan, till exempel att vi brukar springa ut i snöhögar utan skor), kör skoter så snabbt att man håller på att flyga av - ja, då får man verkligen känna att man lever! - och sen frossar vi i chips, dipp, kakor, choklad, godis, popcorn. Och så skiter vi i läxorna. We like it!

Oj, vad långt inlägg... Ja, hoppas ni tyckte det var roligt att läsa om mina vinter/jul-traditioner.

Kommentarer
Postat av: ester

betyder det där överstrukna att elsa har en blogg?!

2010-09-28 @ 22:45:34
URL: http://retse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0