Bilder från helgen


Nelson verkadde må bra där ute på landet.

Vi hjälpte farmor med att byta golv. Vi rev upp plankorna (som suttit där i ca 75 år), slipade om allt och skruvade fast dem igen.

Där under låg det kvar tidningar från 1931, ganska roligt att läsa! Det var definitivt annorlunda reklam och varorna hade konstiga priser - en flanellskjorta kostade 1.95 kr!


Jag och min kusin Elvira spelade Vänd Tia flera timmar i sträck utklädd i farmors gamla 50-talsklänningar. Den prickiga jag har på mig är en kort "solklänning" som farmor hade på stranden när hon solade. Det var tydligen väldigt vanligt med såna. Hatten är också farmors :)

Jag hjälpte till att städa gården. Älgskallar och gäddhuvuden ligger lite huller om buller hos farmor och i skogen ovanför.

Stackars lilla Nelson som hatar att åka bil, han spydde tre gånger och dreglade konstant :(

Ja, det var min helg. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Josse

det har jag haft! :D

2010-06-27 @ 18:22:32
URL: http://josefinesoderberg.devote.se
Postat av: Felicia

gud vad söt nelson är!!!

2010-06-28 @ 08:57:07
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0