I love this place but it's haunted, without you

Laddade hem Picasa 3 igår så jag provade att redigera lite bilder:

Originalet

Den redigerade. Lade fokusen på maskrosen och suddade ut bakgrunden.

La bara på lite mer färg på solnedgången, för den här bilden är redan så fin. En riktigt fin kväll var det där.

Originalet

Drog lite i skärpan och gjorde den svartvit

Gjorde den mörkare och ökade kontrasten

Här gjorde jag samma sak som på den förra

Ja, det var några.

Och angående rubriken, Amanda Seyfried - Little House. Så fin!

Kommentarer
Postat av: P A U U L I I N A

SVAR: Åh tackar så mycket! :D På den bilden använde jag min systers systemkamera en Sony A200 :D



Jag själv har ju en Canon eos 1000d och är en väldigt bra kamera som funkar till allt. Men det är ju du som bestämmer :D

2010-08-29 @ 10:59:35
URL: http://pauuliina.blogg.se/
Postat av: Lina

SV: Jag är på 1113 nu och där förstår jag ingenting, så jag har inte kommit så långt. Hemskt att det där är repetition av B..man glömmer ju så snabbt! Tur att vi har till tisdag på oss iallafall! Men hoppas det går bättre snart, Lycka till, du klarar det!

2010-08-29 @ 14:18:20
URL: http://linastein.blogg.se/
Postat av: P A U U L I I N A

SVAR: Ja det är många som säger att den är plastig tex skärmen är ju inte lika stor som andra EOS kameror. Själv har jag fotat i ungefär ett år och är väldigt nöjd med min 1000d. Själv så har jag bara blivit nöjdare med min 1000d för jag skaffade mig ett macro objektiv alltså 50mm f/1.8 II från Canon som var ett skitbra objektiv jämnfört med kitobjektivet.



Kitobjektivet är som ett objektiv som funkar till det mesta, tex porträtt,natur fotografering och en massa annat som ett standard objektiv. Även ett som hittar fokus snabbt.



Mitt 70-300 tamron är också ett jätte bra objektiv, tex för sport bilder, då man ska ta snabba bilder. Tyvärr är det inget macro-objektiv men jätte bra på zooma och hitta fokus. Verkligen ett objektiv som jag själv vill rekommendera till alla.



Något jag inte rekommenderar är Sigma 70-300 jätte dåligt på att hitta fokus och inge bra skärpa.



Jag frågade själv en massa fotografer om systemkameror osv så du är inte ensam! :D



Hoppas du fick svar på dina frågor :)

2010-08-29 @ 21:12:23
URL: http://pauuliina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0