Jenice.

Idag fyller även min fina vän Jenice 18 år!

Den här tjejen har ett hjärta av guld, hon bryr sig mer om de andra än sig själv och ser alltid till att alla mår bra. Hon älskar hela Body Shop's sortiment och samlar på B&J-burkar som står på hennes hylla i sovrummet. Hon har samma musiksmak som mig och vi börjar alltid sjunga på samma låt exakt samtidigt.

Hon kan väcka mig klockan 4 på natten med ett SMS som säger att hon ligger och tänker på mig. Att borsta tänderna för Jenice tar 10 minuter och är (och kommer alltid att vara) en hopplös tidsoptimist ;)


Vi hamnade i samma klass i sjuan och av en slump så blev vi parade ihop med varann redan första dagen för att ta reda på den andras intresse och jag minns att jag beundrade din fina handstil. Men det tog dock ända tills åttan då vi fann varandra.

Sommaren 2008 var våran sommar, du sov över hos mig så ofta att du fick din egen tandborste och vi åkte runt på Puch K:n och Monarken. Jag minns hur vi skolkade från gympalektionen och for och köpte "korvgröt" som vi åt kall på en parkbänk medan vi tittade på gamla gubbar som gick så stelt att det såg ut som om de hade kvastar uppstoppade i rumpan. Jag minns mattelektionerna med Mats, och trots att han förklarade flera gånger så förstod vi aldrig det där med linjära funktioner. Jag minns "red like a danisch sausage" på engelskaprovet och det där nationella provet i kemi som vi inte fattade nånting av så det slutade med att vi kluddade dit något oförståeligt och sedan vi fick ett skrattanfall som varade hela lektionen.

 

Vi var två trasiga fjortonåringar som hittade varandra och nu kan jag inte tänka mig ett liv utan dig. Det gör lite ont i mig att jag just nu befinner mig sexton mil ifrån dig men jag kommer aldrig att glömma att vi älskar danska och varann

Grattis på födelsedagen, Jenice!

2008-2011. Igår, idag och imorgon.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så skriver en fin vän om en fin vän <3

2011-01-24 @ 22:09:54
URL: http://mimmielundinnorbergs.blogg.se/
Postat av: R

vackert, mycket vackert <3

2011-01-24 @ 22:20:27
URL: http://ovitaskor.blogg.se/
Postat av: jenice

så otroligt fint. tack för att vi fann varandra min vän. önskar jag kunde beskriva hur mycket du betyder för mig, men det finns inget ord som räcker till. tack för att du alltid finns för mig. tack för att du är du. tack för allt. var jag än är finns du med mig. i varje fotsteg. för alltid.

jag kommer aldrig glömma att vi älskar danska och varann. <3

2011-01-24 @ 23:25:15
Postat av: Linnéa

sv: tack <3



fint skrivet!

2011-01-25 @ 19:28:04
URL: http://liniloo.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Typ, jag är på om du betalr 1/3 av zumba grejjen. Men vi fixar det väl sen? tror jag ska köpa både zumba och orbi då :)

2011-01-25 @ 23:28:27
URL: http://ovitaskor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0