Elsa

Den här dagen har jag längtat till lika mycket som min vän Elsa har, för idag fyller hon nämligen 18 år!
Den här tjejen har jag känt längst av alla mina vänner som jag har kontakt med. Henne kan jag gå till om jag vill skratta så jag ligger på golvet men även om jag bara vill sitta och prata i flera timmar. Hon har köpt presenter till mig fler gånger än jag kan räkna på mina fingrar, trots att jag inte ens fyller år.
Hon älskar rött och svart och ända sen hon var liten var hennes största dröm att få ett par Dr. Martens (vilket hon sedan fick i åttan). Hon kan aldrig lära sig låttexter (förutom Rasmus på Luffen - låten) (om jag ber henne sjunga för mig blir det den. Varenda gång...). Hon hittar alltid på egna svordomar och ordspråk. Hon frågar mig alltid "Skulle du fortfarande vara min vän om jag gör såhär...? följt av en ful min, eller "vad skulle du säga om jag gör såhär...?" och sen gör hon något väldigt ograciöst hopp.
Hon är den mest impulsiva människan jag känner och hon gillar att leva efter "äh, va fan, man lev ba en gång!". Hon kan skratta i en kvart om någon ramlar och säger att skadeglädjen är den enda sanna glädjen, trots att hon egentligen skrattar mycket och länge åt allt. Men hon blir alltid helseriös när vi spelar spel och hon är en riktigt dålig förlorare ;)

Vi började i samma klass som varandra redan i förskolan men vi pratade aldrig då. Vi har försökt minnas hur det kom sig att vi började umgås i femman, men vi vet faktiskt inte. Vi började sexan och helt plötsligt var det så självklart att det skulle vara vi. Klassen for till Göteborg och jag minns vårat galna skrattanfall på Liseberg. Vi började sjuan men hamnade i olika klasser, vilket vi båda blev ledsna över, men vi kom på ett lösenord till vår drömvärld då verkligheten blev för jobbig (jag minns fortfarande numret).
Jag minns när vi tog gummibåten ut på sjön i min sommarstuga och låg och pratade i tre timmar. Jag minns när vi drack te i mitt kök som slutade i att vi låg på golvet för att du såg så rolig ut när du drack ur muggen. Jag minns när vi for på Åselemarknaden och köpte rosa Shutter Shades bara för att vi tyckte dom var så fula.
Jag minns när du tog på dig en BH utanpå kläderna och jag ett måttband runt huvudet och ett par 44:or på fötterna, sedan for vi till lekparken och gungade gungbräda trots att vi gick i nian.
Jag minns när du hälsade på mig i min lägehet innan jul i ettan och vi skulle köpa glögg, kassören frågade efter legitimation men vi var ju bara sexton så jag fick panik och du blev så chockad att du sa "vad sa du?" till honom sex gånger i rad, haha!

I december sa du att allt är så komplicerat när man är sjutton så nu vill jag bara säga två saker: grattis på artonårsdagen Elsa, och på lördag: "The party don't start 'til we walk in" ;)

Hittade inga bilder på oss från 2005-2006 men dessa är från 2007 - 2011.
Igår, idag och imorgon

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Sv: tack! joo det har jag, först den på mamma sen en med hjärtan på :)



Vad fint skrivet! hälsa grattis från mej :D

2011-02-22 @ 16:26:50
URL: http://liniloo.blogg.se/
Postat av: FRIDA

Åhh vad fint:D

2011-02-22 @ 20:56:42
URL: http://jimmyjanssonlovers.blogg.se/
Postat av: artonåringen :)

Tack så mycket min fina vän!

hahahahahaha jag sitter här på skolan och läser ditt inlägg och skämmer ut mig för jag skrattar så högt. Jag börjar tveka på om jag/vi kommer att växa upp någon gång. Jag är så otroligt glad att jag har dig, och jag är så ortoligt glad för alla upplevelser vi haft. Jag ser fram emot de kommande upplevelserna. Tusen tack för att du kom på min födelsedag! jag längtar till lördag för "The party don't start 'til we walk in" puss på dig men underbara vän!

2011-02-24 @ 09:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0