Tisdag 6 Juli


Min lilla Totte var hur söt som helst som kröp under handdukarna för att sova :)

Jag kom hem från jobbet för en halvtimme sen, men jag är inte alls lika trött som jag brukar vara efter jobbet. Den här dagen var bra, vi fick sluta tidigt och det var inte många stugor att städa - skönt!
Ikväll fortsätter andra halvan av Dear John. Åh sån bra film hittills!

(Sorry Elsa, vi sa ju att vi ska se andra halvan tillsammas men jag kan inte hålla mig, jag måste få se slutet! Jag kan se den igen med dig. Vi får inte glömma bort att vi ska ha sleep-over-party nån natt! ;)

Kommentarer
Postat av: Lovjo

Åh vad söt Totte är! Och visst är Dear John bra, men jag tycker faktiskt att du har den bästa biten kvar (om du nu inte hunnit se klart den). ;)



sv: ja, vi har kysst varann flera gånger nu, men vi säger ändå ingenting om det. borde jag kanske säga något snart? måste ju i alla fall berätta att jag tycker så mycket om honom. (Han kysste mig hejdå på busstorget faktiskt!!!!!!!!! Jag var bara beredd på en kram, så jag fick en smärre chock och sen var jag hur lycklig som helst tills dagen efter, då jag träffade honom igen, hihi.)



sv 2: Jag köpte den för ett år sen. Jag tror inköpspriset var typ... 8000kr (om inte mer)? Så om du är nybörjare så kanske det är bättre att börja med någon lättare. Finns "mindre" modeller av just Sony, och mamma övertalade mig idag att försöka fortsätta med den jag har och istället köpa ett nytt objektiv. Men jag kan tipsa om några bra nybörjarkameror till ett lite lägre pris. ;)



Jag började själv med en Nikon D40, och efter ett år med den kände jag att jag utvecklats en hel del, att kamerahuset inte räckte till mina kunskaper (om du förstår vad jag menar), men jag tror inte att jag kunde ha haft en bättre kamera att växa med.



Men jag läste det här från en fotoblogg: "Canon EOS 1000d eller Nikon D3000 om du aldrig fotograferat förr och vill ha det billigaste. Canon EOS 550d eller Nikon D90 till dig som vill ha lite mer finesser och har ett växande intresse för foto."



Alla där är ju bättre än den jag började med, men då var det ju 2 år sedan jag gjorde det också. Det kommer ju nytt hela tiden, men jag föredrar Nikon framför Canon, men nu har jag fastnat lite för Sony, har ett ganska läckert gränssnitt, eller vad man nu kallar det. Snabb att ändra inställningar med och jag tycker att knapparna sitter precis där jag vill ha dem. ;) Det finns också en Sony A330i som Ida precis köpt. Den liknar min och kostar typ 4,5 eller något, och den är riktigt bra tycker jag, och framför allt enkel att förstå. Kanske den jag rekommenderar främst. :)



Haha, oj, kanske blev en ganska lång kommentar, men det är du värd. ;)

2010-07-06 @ 14:57:04
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: Lovjo

Haha, du svarade rätt långt du med, så vi kanske kan dela förstaplats? ;)



sv på sv 2: Det har du nog rätt i. Men i helgen ska jag ändå försöka berätta det för honom.



sv på sv 3: Det blev så att jag säljer kameran ändå (jag är så velig, haha). Nikon D40 är som sagt en riktigt bra början, och det hjälpte ju mig en hel del på traven. Och jag tänkte, ifall du köper en sån (du kommer inte att ångra dig)(dessutom går de alltid att sälja sen), så kan vi fara ut och fota när skolan börjar om. Då kan jag lära dig lite mer om det manuella, för jag fotar själv aldrig på auto längre. Det tror jag skulle kunna vara kul faktiskt. :)



sv på det lilla sista: ibland kan små ord beröra mer än vad man tror, det är ganska fint. :) kramar

2010-07-07 @ 12:35:31
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: Lovjo

Hihi, tack! Men det känns som att jag inte kommer att våga... :(



Och ja, men en privatlektion räcker nog inte, jag gick ju själv en kurs på 8ggr eller nåt. ;)

2010-07-07 @ 13:18:32
URL: http://lovisajo.blogg.se/
Postat av: Lovjo

(och ja, bilden på vattenpöls-plasket har jag tagit, tack så mycket! :))

2010-07-07 @ 14:01:45
URL: http://lovisajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0